FAQ

Algemeen

01. Hoe snel worden fotoproducten bezorgd?    > Wat is de levertijd van de fotoproducten?
02. Waar en hoe kan ik mijn actiecode verzilveren? > Hoe moet ik mijn actiecodes verzilveren?
03. Hoe kan ik zien wat de huidige status van mijn bestelling is? > Wat is de bestelstatus?
04. Kan ik mijn bestelling achteraf nog veranderen of annuleren? > Kan ik mijn bestelling nog annuleren of aanpassen?
05. Ik heb een fotobestelling geplaatst, maar geen e-mail bevestiging ontvangen. > Ik heb geen ontvangstbevestiging per e-mail ontvangen van mijn bestelling?
06. Ik heb keen email ontvangen dat mijn bestelling klaar is > Ik geen e-mail ontvangen dat mijn bestelling klaar is?
07. Bewaart FotoQuelle mijn bestanden, zodat ik ze later kan nabestellen? > Worden mijn bestanden door Picoprint bewaard, zodat ik ze later kan nabestellen?

01. Wat is de levertijd van de fotoproducten?

Hieronder ziet u een overzicht van de levertijden per productgroep.

 

Categorie

Geschatte levertijd

Afdrukken

3 - 5 werkdagen

Wanddecoratie

3 - 5 werkdagen

Fotocadeaus

6 - 8 werkdagen

Fotoboeken

6 - 8 werkdagen

Foto op canvas

6 - 8 werkdagen

Terug naar boven

02. Hoe moet ik mijn actiecodes verzilveren

Als u een actiecode van Picoprint heeft ontvangen, kunt u deze code invoeren in het besteloverzicht. U dient zich wel even aan te melden, zodat we de code van uw kortingscode aan uw gebruikersgegevens kunnen koppelen. De code wordt vervolgens automatisch verwerkt in het prijsoverzicht.

Terug naar boven

03. Wat is de bestelstatus?

U dient zich aan te melden om uw bestelstatus in te kunnen zien. Vervolgens kijkt u bij bestelstatus aan de linkerzijde

Terug naar boven

04. Kan ik mijn bestelling nog annuleren of aanpassen?

Nadat u uw bestelling heeft geplaatst kunnen wij uw bestelling niet verwijderen of wijzigen. Ons systeem voor het verwerken en afdrukken van digitale bestanden is volledig automatisch. Vanaf het moment dat u de bestelling heeft geplaatst tot het moment dat deze wordt afgeleverd in de Picoprint winkel, is geen aanpassing meer mogelijk.

Terug naar boven

05. Ik heb geen ontvangstbevestiging per e-mail ontvangen van mijn bestelling?

Dit kan de volgende oorzaken hebben

  • U heeft een verkeerd e-mail adres ingevuld.
    Controleer rechtsboven in de menubalk bij inloggegevens uw emailadres.
  • U heeft uw bestelling nog niet afgerond.
    Als u bij fotoservice, fotocadeaus of fotoalbums opnieuw kiest voor het besteloverzicht en u ziet hier de bestanden nog staan, dan is de bestelling niet afgerond. Maak de bestelling alsnog af.
  • Uw bestelling is niet correct bij ons aangekomen.
    Controleer de status van uw bestelling bij “bestelstatus” onder de veelgestelde vragen. Als uw bestelling hier niet vermeld staat, is de order niet geplaatst. U moet de order opnieuw plaatsen.

Terug naar boven

06. Ik geen e-mail ontvangen dat mijn bestelling klaar is?

Het kan zijn dat uw e-mail instellingen de afzender 'orderstatus' als zgn. “spam” (junkmail/ongewenste e-mail) herkent en het bericht automatisch heeft verwijderd of in quarantaine heeft geplaatst. U kunt de status van uw bestelling ook op de site volgen. Klik op de knop ‘aanmelden’ in de menubalk bovenaan. Controleer de status van uw bestelling bij “bestelstatus” onder de veelgestelde vragen. Als hier wordt vermeld dat uw order gereed is, kunt u de bestelling ophalen op vertoon van een print van deze pagina. Heeft u geen printer, dan kunt u met alleen het ordernummer en een identificatiebewijs de bestelling afhalen.

Terug naar boven

07. Worden mijn bestanden door Picoprint bewaard, zodat ik ze later kan nabestellen?

Nee, wij bewaren geen fotobestanden. Voor nabestellingen moeten de bestanden opnieuw ingestuurd worden.

Terug naar boven